اگر در زمينه سئو سايت يا بازاريابي ديجيتال فعاليت هاي گوناگوني داشته باشيد، قطعا در مدت زمان فعاليت خود با سايت هاي ضعيف و رنک پايين برخورد کرده ايد. بسياري از سئوکاران مختلف، هنگام کار بر روي يک پروژه بهينه سازي سايت، متوجه مي شوند که عملکرد وب سايت مدنظر آن ها به دلايل متفاوت، بسيار ضعيف بوده و نياز دارد تا به خوبي روي آن کار شود.


 


به عنوان مثال، يکي از دلايلي که باعث افت عملکرد سايت مي شود، ممکن است کدهاي دست نويسي باشد که بدون هيچ هدف خاصي در سايت قرار داده شده اند. يا ممکن است که پروژه شما يک نهاد تجاري گسترده باشد که به محتواي آن در ساليان طولاني هيچ توجه نشده و کسي اهميتي به آن نداده است.


 


سايت ها به شکل ذاتي ضعيف و بد نيستند؛ بنابراين تمامي وب سايت ها مي توانند نجات داده شوند، اگر به درستي به آن ها رفتار شود. البته در برخي از موارد بهتر است به جاي استفاده کردن از استراتژي هاي مختلف، فعاليت خود را از اول شروع کنيد و مدت زمان بسيار زيادي را ذخيره کنيد.


 


در اين مقاله مدير سئو  به بررسي 4 نکته براي بهبود و بهينه سازي سايت هايي که بسيار ضعيف هستند، پرداخته است.


 


 


1- به کار نبردن استراتژي هاي عجولانه در سئو سايت


برخي از سئوکاران ممکن است هنگامي که با وب سايت هاي ضعيف مواجهه مي شوند که از نظر سئو يا عملکرد مشکلات فراواني دارند، وسوسه شوند تا در اسرع وقت يک سري اعمال عجولانه انجام دهند. شما بايد قبل از هرگونه فعاليتي، اصول اوليه آن را به خوبي انجام دهيد.


 


اولين قدمي که وب سايت هاي ضعيف شرکت هاي مختلف نياز دارند تا براي بهبود وضعيت کلي آن ها انجام داد، اين است که به مشتريان و مخاطبين آن ها کمک کنيد تا به اهداف خود دست پيدا کنند.


 


براي بهتر عمل کردن در اين وضعيت نياز داريد تا اول از همه موقعيت کلي را به بهترين شکل تجزيه و تحليل کنيد که شامل جمع آوري داده هاي تاثيرگذار مي باشد. انجام دادن اي عمل باعث مي شود تا وضعيت را بهتر درک کرده و بتوانيد به شکلي صحيح روند سئو سايت هاي ضعيف پروژه هاي خود را پيش ببريد.


 


برقراري ارتباط با مشتريانتان مي تواند تا حد بسيار زيادي به شما کمک کند. شما بايد بدانيد که آن ها چه هدفي از ساختن اين وب سايت داشته اند و مي خواهند به چه مرحله اي برسند. همچنين مي توانيد از آن ها بخواهيد به شما توضيح دهند که قبلا از چه استراتژي هايي براي وب سايتشان استفاده کرده اند. اين ها به شما کمک مي کنند تا موانعي که براي بهبود عملکرد سايت مدنظر وجود دارد را به خوبي مرتفع کنيد.


 


اکنون که به خوبي مي توانيد فعاليت هاي بسيار مناسب و صحيحي را براي بهينه سازي اين سايت انجام دهيد؛ از قبيل سئو محتوا ضعيف، بروز رساني هاي فني و متا و بهينه سازي متا ديتاها. البته نکته مهمي که بايد به آن توجه داشته باشيد، اين است که اين موارد به برنامه ريزي هاي کلي شما آسيبي وارد نکنند.


 


زماني متوجه اهميت اين امر مي شويد که در پروژه هاي شما سايت هاي مورد نظر از ابتدا نتوانند به خوبي فعاليت داشته باشند. بنابراين مهم است که در اين مرحله يک قدم به عقب برگشته و وضعيت کلي پروژه را بهتر درک کرده و متوجه آن شويد. با توجه به اين موارد، شما نياز به يک برنامه کلي داريد تا روند فعاليت هاي خود را طبق آن پيش ببريد.


 


طبيعي است که اگر برنامه کلي وب سايت شما به خوبي نوشته شده باشد، کارکنان شما نيز در طول روند بهبود سايت هاي ضعيف، بهتر عمل خواهند کرد. کامل کردن اين مراحل تضمين مي کند که هيچکاري از قلم نخواهد افتاد. موارد زير مثال هايي در اين زمينه هستند:


 


محتواي مسدود شده


کراول شدن سايت


قابليت ايندکس شدن


برخي از الگوريتم ها


2- متمرکز بر هدف خود باشيد


لازم است تا در ابتدا، KPI يا شاخص کليدي عملکرد، هدف هاي مختلف خود و چونگي رسيدن به آن ها را مشخص کنيد تا به وسيله آن بتوانيد پيشرفت خود در روند سئو سايت هاي ضعيف را به خوبي بررسي کرده و عملکرد بهتري از خود نشان دهيد.


 


?? نکته مهم: اين پيشرفت ها مي تواند شامل بهبود هاي کوچک نيز باشد؛ مثل افزايش CTR، بهبود رنک سايت، افزايش ترافيک سايت و بسياري از موارد مهم ديگر باشد


بنابراين براي متمرکز بودن بر روي اهداف خود بهتر است به دو مورد زير بيشتر توجه کنيد. کنترل خود بر روي اين پروژه هاي سئو سايت هاي ضعيف را به شکل بسيار خوبي افزايش دهيد. تمرکز بسيار بيشتري بر روي فعاليت‌هاي داشته باشيد که باعث مي شود مشتريان شما به اهداف خود نزديک تر شوند.


 


3- مديريت کار را به طور کامل به دست بگيريد 


وقتي متقاضيان مختلف به شما مراجعه مي کنند تا سئو سايت آن ها را انجام دهيد، مي‌خواهند به بهترين شکل به آن ها کمک شود. طبيعتا از قبل در ذهن خود فرضيه هايي را مبني بر اينکه بهينه سازي وب سايت خود را به دست يک متخصص مي سپارند، داشته‌ اند. بنابراين هنگامي که مي خواهيد پروژه آن ها را انجام دهيد، بهتر است به طور کامل مديريت و رهبري کار را به دست بگيريد چراکه با اين کار آن ها بيشتر به شما اعتماد کرده و نتيجه اين فعاليت ها را موفقيت آميزتر مي دانند.


 


طبيعي است که مديريت اين پروژه ها با توجه به وضعيت وب سايت مشتريان شما تفاوت پيدا خواهد کرد. به اين صورت که هر چه اين سايت ها ضعيف تر باشند، مديريت شما بر روي آن ها نيز سخت تر خواهد بود. همانطور که در بالاتر به آن اشاره کرديم، معمولاً وب سايت هاي بسيار بد مربوط به کسب و کارهاي خاصي هستند. بنابراين اين بسيار مهم است که شما مديريت خود را به بهترين شکل انجام دهيد.


 


مدير سئو


بهينه سازي سايت,بهينه سازي سايت هاي ضعيف,رعايت نکات سئو


 


نکاتي که در مديريت خود به آن ها نياز پيدا خواهيد کرد:


 


نقش ها و مسئوليت هاي مختلف فعاليت خود را در برنامه کلي بهينه سازي سايت به طور کامل مشخص کنيد.


داده ها و اطلاعات مورد نياز خود را از متقاضي خود دريافت کنيد.


به شکل عاقلانه به موضوع نگاه کرده و سرعت را يکي از اصلي ترين معيارهاي خود قرار دهيد و در صورت وم تغييراتي در برنامه خود ايجاد کنيد.


اهداف کسب و کار مورد نظر را به آرامي و به صورت مرحله اي در بهينه سازي سايت وارد کنيد.


اقدامات خود را دسته بندي کرده و تاثير هر کدام از آن ها را در بهبود وضعيت کلي سايت مشخص کنيد.


جمع بندي هاي لازم به انجام انجام بدهيد؛ چراکه با جمع بندي کردن هاي لازم متوجه خواهيد شد عملکرد شما تداخلي با اهداف اصلي مشتري هايتان نداشته باشد.


4- همه چيز را در بهينه سازي خود اولويت بندي کنيد


سايت هاي ضعيف مي توانند دوره بسيار بدي براي کسب و کار اينترنتي باشند. همچنين مي توانند به منابع، بودجه و پيشرفت هاي کسب و کار شديدا آسيب وارد کنند. به عنوان يک کار و يا بازارياب ديجيتال حرفه اي بايد از تجربه هاي خود به خوبي در اين زمينه استفاده کنيد.


 


Google Docs روش خارق العاده براي ايجاد تيم هاي مختلف براي دسترسي به اطلاعات است. اين امر همه را قادر مي سازد تا اولويت ها را مشاهده کرده و موارد مختلف را براي تنظيم آن رعايت کنند.


 


همچنين اين کار باعث مي شود تا موانع ارتباطي که سرعت پروژه ها را به شدت کاهش مي دهند متوقف شوند. با اين حال، ابزارهاي بسيار زياد رايگاني وجود دارد که مديريت سئو سايت هاي ضعيف را بسيار آسان تر مي کند. اگر شما برنامه ريزي خاصي براي بهبود سايت هاي ضعيف داريد، مي توانيد با استفاده از اين ابزارها تشخيص دهيد که تا چه ميزان استراتژي‌ هاي شما در بهينه سازي اين سايت ها موثر بوده است.


 


همچنين علاوه بر موارد ذکر شده در بالا بهتر است که زمان تعيين شده براي انجام تمامي فعاليت هاي خود را به طور دقيق مشخص کنيد. اين امر در روند موفقيت شما و بهبود کسب و کار مشتري و متقاضيانتان کمک بسيار زيادي خواهد کرد.


 


در آخر بهتر است اين نکته را فراموش نکنيد که قطعا هر وب سايتي شرايط خاص خود را دارد و ممکن است مواردي که در اين مقاله به آن ها اشاره کرديم براي برخي از پروژه ها تفاوت هايي داشته باشد اما اين را بدانيد که کليت کار خارج از مطالبي که ارائه شد، نخواهد بود؛ بنابراين بهتر است که آن ها را به خوبي مطالعه کرده و در روند بهبود سايت هاي ضعيف، عملي کنيد.


منبع: سايت نيو سئو


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

روانشناس و مشاور محمدرضا صدری تور دبی ارزان فروشگاه اينترنتي سيتي کالا هپروت onvan Khaterat Ivan فازمتر